Skoči na glavno vsebino
04 506 13 00 info@lu-skofjaloka.si

Blog pripravila:

Nina Triller Albreht

tel. 04/506 13 30

nina.triller-albreht@lu-skofjaloka.si

Ste se kdaj vprašali kako se vaši zaposleni počutijo zjutraj preden se odpravijo v službo? Gredo z veseljem ali gredo s krčem v želodcu? Se jim zdi njihovo delo pomembno, jim predstavlja izzive, so polni novih idej in se veselijo, če podjetje posluje uspešno ali so zdolgočaseni, se bojijo sprememb, hodijo le v službo, in opravijo le kar se od njih zahteva? Se počutijo povezane in pripadne podjetju ali jim je vseeno, kaj se s podjetjem dogaja?

Se zavedate kakšno je trenutno stanje v vašem podjetju?

Ne skrbite, če trenutna situacija ni ravno najbolj blesteča. Pomembno je, da se zavedate kakšno je stanje in da odkrijete bistvo težav. Ko to ugotovite, se lahko lotite reševanja in poskrbite, da bodo tudi vaši zaposleni bolj motivirani. Pri tem pa bodite potrpežljivi do sebe in do svojih zaposlenih, saj se nobena sprememba ne zgodi čez noč. Gre za proces in za male korake, ki vas bodo peljali do željnega stanja.

Kaj motivacija sploh je?

Motivacija za delo je kognitiven proces. Je to, kako zaposleni občutimo na lastni koži  vložen trud za delo, željo po tem kako bomo delo opravili in če pri delu zares damo vse od sebe. Gre za percepcijo  o tem, kaj se zaposlenim zdi pomembno. Pri tem ni ravno nujno, da je učinek enak pričakovanjem vodij.  Dobro je, da vodje poznajo in razumejo, kaj zaposleni občutijo v neki delovni situaciji, če jih želijo motivirati.

Pri tem pa velja poudariti, da je vsak zgodba zase in vsakega motivirajo druge stvari. Če ponazorimo s primerom. V podjetju je Janez ekipi najbolj uspešnih prodajnikov na koncu poslovnega leta ponudil bonus nagrado v vrednosti 1.000,00 evrov. Tini sta manjkala le še dva uspešno sklenjena posla, da bi dobila nagrado. Presodila je, da se ji ne zdi vredno se potruditi, saj bo imela več dela, kot se je njej na koncu zdela vredna nagrada. Tini bi v temu trenutku več pomenila udeležba na mednarodni konferenci, na katero si že zelo dolgo želi. Če bi bila glavna nagrada to kar si želi, bi se bolj potrudila. Marko, ima kredit, je oče samohranilec in ima doma še tri otroke. Njemu pa se je zdela nagrada privlačna in je dal vse od sebe, da jo je dosegel. Razumete kaj želimo sporočiti? Ne moremo vseh motivirati na enak način.

Na posameznikovo motivacijo lahko gledamo iz dveh zornih kotov:

Notranja motivacija pride od znotraj in je običajno pogojena od tega kaj so posameznikove potrebe v danem trenutku. Vsak ima svoje želje: nekateri si npr. želijo, da bi se naučili novega tujega jezika, ker bi se potem počutili bolj suverene pri sodelovanju s tujimi podjetji, nekateri bi radi več izzivov na delovnem mestu, možnost fleksibilnega delovnega časa, nekaterim je pomembno, da opravljajo delo, ki služi višjemu namenu, da imajo stabilno in varno zaposlitev, spet drugim je pomembno, da imajo na delovnem mestu možnost napredovanja, so ob uspehih finančno nagrajeni denarna itd.

Zunanja motivacija prihaja od zunaj. Nekdo bo opravljal še popoldansko dejavnost ali dodatno delo, ker trenutno potrebuje dodatna sredstva za plačilo vseh obveznosti, nekdo pa bo opravil svoje obveznosti pravočasno in zavzeto, da bo tako lahko več časa preživel s svojo družino.

Dobri zaposleni se ne vdajo

Kakšne so koristi, če ima podjetje motivirane zaposlene:

-Izboljša se produktivnost: podjetja z visoko motiviranimi zaposlenimi so za 21 % bolj profitabilna;

41 % manjši absentizem;

-Zmanjša se fluktuacija, kar pomeni tudi nižji stroški, saj uvajanje novo zaposlenega  za podjetje predstavlja velike stroške. Stroški, povezani z zaposlovanjem, znašajo povprečno 3.500,00 EUR na zaposlenega, sam onbording proces pa približno 900,00 EUR ali več. To pomeni, da podjetje izgubi 4.400 EUR vsakič, ko zaposleni odide iz podjetja, če pa gre za izkušenega zaposlenega, so izgube še toliko večje;

-Zviša se ugled podjetja, kar vpliva na to, da so zaposleni ponosni, da delajo v podjetju in širijo o podjetju dober glas. To vpliva na to, da podjetja lažje pridobijo nove zaposlene in posledično imajo dober ugled tudi pri poslovnih partnerjih;

-Izboljša se kvaliteta storitev in produktov;

-Kultura podjetja je spodbudna.

Si tudi vi želite motiviranih zaposlenih? Iščete celovite rešitve kako zaposlene motivirati? Ne glede na to, na kateri točki je trenutno vaše podjetje, s katerimi izzivi se soočate, v kateri industriji delujete, z naprednim orodjem Motivator vam lahko pomagamo, pri motiviranju vaših zaposlenih, da boste tam kjer si želite biti.

Naše svetovanje in podpora vam pomaga definirati najbolj boleče točke, ugotoviti, kaj že delate dobro in kaj posameznike motivira, narediti strategijo, organizirati dodatna usposabljanja za vaše zaposlene, to pa bo ustvarilo okolje, v katerem bodo vaši zaposleni motivirani. Obrnite se na enega od 16 Centrov KORAK po vsej Sloveniji in skupaj bomo poiskali konkretno rešitev vašega problema.

[Obiskano 266-krat, od tega danes 1-krat]
Zapri nastavitve dostopnosti